Jares nace 1955 en Viana do Bolo (Ourense). Ao longo da súa vida dedicouse por completo ao ensino exercendo como mestre de ensino básico e secundario, despois como profesor e catedrático de didáctica e organización escolar na Facultade de Ciencias da Educación da Universidade da Coruña.
A primeira escola onde exerce a súa profesión é en Montederramo, na que daba clase a 10 nenos de varios cursos. Naqueles anos non estaba permitido impartir as clases en galego e é por iso que os seus alumnos sorpréndense xa que Jares o primeiro día fálalles en galego e pide que o chamen polo seu nome de pila. Por aquela época estaba moi influenciado polo pensamento da Escola Nova e Escola Moderna pero decide non poñelos en práctica xa que ao non estar permitido o uso da lingua materna nas clases prefería non ter que dar explicacións. Con todo, a pesar de todos estes problemas, tentou levar a cabo unha educación liberadora e as súas clases afastábanse do convencional xa que traballaba investigando o medio. Jares tamén reivindicaba unha escola pública, laica, integradora de crenzas e cultura e que se transmitisen valores democráticos nos centros escolares.
Unha das súas maiores achegas na educación foi a creación e coordinación do grupo de Educadores para a paz da Nova Escola Galega nos anos 80. Xesús tivo un carácter pioneiro xa que cando ninguén falaba de educación para a paz en España, el abre esta vía de traballo nova e innovadora que trataba temas relacionados coa mellora da convivencia escolar e como buscar ferramentas para afrontar os conflitos.
Unha das achegas escritas máis importantes deste pedagogo foron as Carpetas Vermellas , eran uns documentos que acompañaron á reforma educativa dos anos 70 e recollían aspectos como os contidos, obxectivos e metodoloxía da educación para a paz e, ademais, naquel momento incorpórase por primeira vez a educación para a paz como obrigatoria no currículo coa materia de cidadanía.
Xunto con Manuel Dios, concelleiro de Educación e Cidadanía de Santiago de Compostela, crean a rede estatal de investigación para a paz, chamada AIPAZ, que xuntaba a grupos de educación e de investigación para a paz de todo o estado.
Coa chegada do PP suprímese a materia de cidadanía como obrigatoria e queda reducida a unha materia optativa. Con todo, para Jares a educación para a cidadanía debía ser considerada unha cuestión de estado como o era a educación en xeral. Por iso, revélase en varios xornais e revistas manifiestando a necesidade de formar persoas autónomas e responsables, con capacidade de decisión e reflexión. Por iso a materia de cidadanía era necesaria xa que trataba a convivencia democrática, é dicir, a resolución non violenta dos conflitos e por tanto impulsaba a cultura da paz. Hoxe en día estase tentado crear unha materia específica que aínda que non sexa cidadanía que sexa unha que introduza os valores que trataba Jares.
Comentarios
Publicar un comentario