Ir al contenido principal

Frei Martín Sarmiento - Pedro José García Balboa


Frei Martín Sarmiento viviu a súa infancia en Pontevedra ata 1710 que ingresa na Orde Beneditina no convento de San Martín de Madrid. A súa carreira eclesiástica pode dividirse en tres períodos, o primeiro (1711-14) transcorre no colexio de Irache, en Navarra, onde cursa Artes e Filosofía. O segundo (1714-17), vai a Salamanca, onde cursa Teoloxía. E o último (1717-1720), ten lugar en Exlonza (León), onde realiza as prácticas de docencia (‘pasantía de artes’). Os cinco anos seguintes traballa en Asturias como docente, nos conventos de Celorio en Llanes e en 1723 instálase no convento de San Vicente de Oviedo.
Neste último convento coñece ao abade Benito Feixoo, o cal destaca pola súa loita en contra das crenzas e da superstición atopándose nun momento crucial da súa carreira literaria xa que publica o primeiro tomo de Teatro Crítico Universal, libro onde critica os aspectos mencionados anteriormente. A obra publicada por Feixoo tivo moitas críticas, o padre Sarmiento defendeuno presentando o seu escrito Demostración critico-apologética de El Teatro Crítico Universal, que dio a luz el R.P.M.Fr.Benito Gerónymo Feyjoo, que foi o único libro publicado en vida.
Os traballos máis importantes deste período viran arredor de catro temas: filoloxía galega, arquivos e bibliotecas, historia e agricultura, e botánica.. Con relación ao primeiro tema salienta a recolla de materiais lingüísticos galegos (vocábulos antigos e modernos, topónimos, antropónimos), tanto da documentación medieval como, sobre todo, dos diarios e enquisas realizadas nas súas viaxes. Interesáballe moito a lingua xa que estaba convencido de que gran parte da poboación non coñecía o significado de moitas palabras. Estudou as relacións entre as distintas linguas, derivadas do latín, que el coñecía, realizando varios traballos e converténdose nun verdadeiro precursor dos estudos de lingüística románica. Sarmiento sentiu moito interese no galego e foi unha das primeiras voces en reivindicar a valía do galego para se expresar en todos os ámbitos, dende o ensino e a administración á liturxia, pensaba que o galego debía ser ensinado nas escola, xa que é necesario que o neno entenda a lingua na que se lle está ensinando para que poida aprender, e que os curas debían sabelo para confesar aos seus feligreses. Sarmiento foi considerado non só o fundador da Filoloxía galega , senón un dos lingüistas máis orixinais e importantes da Europa do século XVIII.
Intentou achegar o saber ao pobo e realizou unha gran labor como docente, algunhas das características como profesor son: crítica da educación tradicional, defensa da educación das mulleres, importancia na formación do profesorado...

Comentarios

Entradas populares de este blog

Alicia López Pardo

Alicia López Pardo, mestra nada en Lugo no 1950, naceu no rural. Isto podería semellar pouco importante, pero é transcendental para entender a súa figura. Foi unha das figuras chave na defensa do rural na educación, loitando tamén pola consideración do galego nas aulas ou reivindicando o valor das mulleres. Defendeu sempre a pedagoxía Freinet, baseada na experiencia como piar fundamental da aprendizaxe. A súa creación máis importante foi o Chirlo Merlo, que se trata dun material didáctico en galego destinado a cativos de 4 e 5 anos no cal, a través de historias do rural, mellora a capacidade de lectura e escritura en lingua galega.

Antonia De la Torre Martínez

Aínda que pasan os anos, hai persoas que deixan rastros que perduran ao longo do tempo. Este é o caso de Antonia de la Torre. Esta muller deixou unha marca moi importante na pedagoxía galega. Antonia de la Torre naceu o 21 de maio do ano 1894 en Porto do Son (A Coruña) e morreu o 22 de agosto de 1969 en Noia, onde pasou os seus últimos 5 anos de vida rodeada de admiración, cariño e amizade da súa xente deixando un gran legado pedagóxico no sector educativo. En Fruime, unha pequena vila montañosa situada na cunca do río Beluso na Galicia rural, os habitantes aínda o recordan como un docente inesquecible, médico, conselleira, traballadora social, etc. Os habitantes máis pequenos din que, aínda que non a coñecen, téñena no seu recordo porque deixou unha pegada que é difícil de borrar. Os habitantes definen a Antonia como unha profesora metódica, disciplinada, directa, solidaria, xusta, entusiasta, amable e defensora da xustiza... Antonia fixo un traballo anónimo como moitos...

Emilia Pardo Bazán

Emilia Pardo Bazán naceu o 16 de setembro de 1851 en A Coruña, froito do matrimonio  formado polos Condes de Pardo Bazán. A literatura é un dos aspectos mais importantes da biografía da autora, xa que a  acompañou dende ben pequena e foi motivada polo seu pai, o cal tamén era un grande  apaixonado da lectura. Cóntase de modo anecdótico que pese a súa curta idade, Emilia xa  gozaba da lectura de clásicos como O Quixote ou A Ilíada. Foi unha privilexiada da época, xa que a pesar de ser muller,e grazas as amizades de seus  pais e aos numerosos viaxes que realizou con estes, puido acceder en todo momento a  unha educación de calidade.  Durante toda a súa vida, Emilia defendeu a necesidade de modernizar a sociedade  española. Unha das súas maiores loitas foi para acadar que as mulleres puideran ter as  mesmas oportunidades educativas e os mesmos dereitos que os homes. Outro dos temas  en relación as mulleres moi criticado pola auto...