Ir al contenido principal

Avelino Pousa Antelo


Obtén o título de Mestre en Ensinanza Primaria no ano 1935. Estivo ligado sempre ao galeguismo, levando a cabo un compromiso político activo. Despois de pasar cinco anos facendo substitucións e interinidades en lugares remotos de Lugo e Asturias, Don Avelino recibe a proposta de Antonio Fernández López de dirixir un novo proxecto, a Escola Agrícola da Granxa de Barreiros situada en Sarria. A Granxa-Escola créase no 1948, era gratuíta e unisex. Alí acudían rapaces e tamén adultos das parroquias de Ortoá, Meixente, Maside e Barbalelo. Avelino Pousa Antelo impartía clase a uns cen rapaces ao día cumprindo fielmente o programa escolar confeccionado por el mesmo. Este plan de traballo consistía en clases prácticas, deixando así de lado o antigo modelo de clases maxistrais, daba aos rapaces unha educación para a vida, durante a semana facían prácticas agrícolas, levaban a cabo plantacións, fertilización de cultivos, avicultura, elaboración de manteiga e queixo… e aos sábados organizaba charlas para todos os públicos, nas que proxectaba películas. Foi importante na granxa-escola a axuda de Nora, a súa muller, quen daba clases de cociña e costura. Don Avelino vía na educación o motor para mellorar a calidade de vida e a sociedade de Galicia. Promoveu unha educación dende as artes (valorando a creatividade) e xunto a Xesús Rodríguez Jares levou a cabo unha educación para a paz para conseguir persoas críticas. Foi pioneiro dun ensino rigoroso dende unha ética solidaria co pobo. A súa metodoloxía pedagóxica estaba baseada en xuntar pequenas cooperativas na dinámica das clases, para así fomentar a cooperación fronte a competitividade. 
Avelino colaborou con colectivos feministas e recibiu ao longo da súa vida varios premios como escritor e coma mestre.No ano 1955 é destinado a Tenerife, onde compaxina a docencia coa súa investigación en temas agrícolas e a realización de ensaios de selección. Recoñéceselle como “Mestre de Galicia” porque dedicou a súa práctica ao noso, ligando a educación ao medio, buscando a educación liberadora das persoas. O trato cos seus alumnos era grato, buscaba neles a súa interacción e responsabilidade.


Comentarios

Entradas populares de este blog

Alicia López Pardo

Alicia López Pardo, mestra nada en Lugo no 1950, naceu no rural. Isto podería semellar pouco importante, pero é transcendental para entender a súa figura. Foi unha das figuras chave na defensa do rural na educación, loitando tamén pola consideración do galego nas aulas ou reivindicando o valor das mulleres. Defendeu sempre a pedagoxía Freinet, baseada na experiencia como piar fundamental da aprendizaxe. A súa creación máis importante foi o Chirlo Merlo, que se trata dun material didáctico en galego destinado a cativos de 4 e 5 anos no cal, a través de historias do rural, mellora a capacidade de lectura e escritura en lingua galega.

Antonia De la Torre Martínez

Aínda que pasan os anos, hai persoas que deixan rastros que perduran ao longo do tempo. Este é o caso de Antonia de la Torre. Esta muller deixou unha marca moi importante na pedagoxía galega. Antonia de la Torre naceu o 21 de maio do ano 1894 en Porto do Son (A Coruña) e morreu o 22 de agosto de 1969 en Noia, onde pasou os seus últimos 5 anos de vida rodeada de admiración, cariño e amizade da súa xente deixando un gran legado pedagóxico no sector educativo. En Fruime, unha pequena vila montañosa situada na cunca do río Beluso na Galicia rural, os habitantes aínda o recordan como un docente inesquecible, médico, conselleira, traballadora social, etc. Os habitantes máis pequenos din que, aínda que non a coñecen, téñena no seu recordo porque deixou unha pegada que é difícil de borrar. Os habitantes definen a Antonia como unha profesora metódica, disciplinada, directa, solidaria, xusta, entusiasta, amable e defensora da xustiza... Antonia fixo un traballo anónimo como moitos...

Emilia Pardo Bazán

Emilia Pardo Bazán naceu o 16 de setembro de 1851 en A Coruña, froito do matrimonio  formado polos Condes de Pardo Bazán. A literatura é un dos aspectos mais importantes da biografía da autora, xa que a  acompañou dende ben pequena e foi motivada polo seu pai, o cal tamén era un grande  apaixonado da lectura. Cóntase de modo anecdótico que pese a súa curta idade, Emilia xa  gozaba da lectura de clásicos como O Quixote ou A Ilíada. Foi unha privilexiada da época, xa que a pesar de ser muller,e grazas as amizades de seus  pais e aos numerosos viaxes que realizou con estes, puido acceder en todo momento a  unha educación de calidade.  Durante toda a súa vida, Emilia defendeu a necesidade de modernizar a sociedade  española. Unha das súas maiores loitas foi para acadar que as mulleres puideran ter as  mesmas oportunidades educativas e os mesmos dereitos que os homes. Outro dos temas  en relación as mulleres moi criticado pola auto...